Vill människan arbeta?

För er som missade debatten mellan Mona Stalin och Fredrik Reinfeldt : AGENDA

Det ställdes en riktigt rolig fråga : Vad tror du, vill människan arbeta?

Monas svar: Ja, människans vilja att arbeta är nationens viktigaste tillgång.

Där fick jag svaret på hur sossarna tänker.. dom tror alltså att människan VILL arbeta. Alltså man behöver ingen motivation, eftersom man tycker ju att det är skit kul att kliva upp 6 på morgonen och komma hem efter 16 ?

Ärligt, jag skulle ju inte gå i skolan om jag inte kände mig motiverad till att få ett bra arbete så jag kan tjäna mycket pengar. Men helst av allt, om jag kunde skulle jag gärna vara hemma , eller ute och njuta av livet om det var lönsamt :P Om jag fick nästan lika mycket pengar som arbetslös som om jag skulle arbeta 40h/vecka så skulle jag väl tamejfan inte arbeta! -.-

Kommentarer
Postat av: Carl

Tror ändå man vill arbete när man suttit hemma i några år och inser att det suger att inte göra något, bara en tanke:)

2010-05-10 @ 16:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0